Понеділок, 01.12.2025, 23:55
БОБРИНЕЦЬКЕ РАЙОННЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

     Юридична служба — це особливий підрозділ у складі міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації який здійснює керівництво правовою роботою та забезпечує юридичне обслуговування.

Яким нормативно-правовим актом врегульовано питання організації діяльності юридичної служби?

       Правові та організаційні основи ефективної діяльності юридичної служби щодо забезпечення законності в роботі міністерства, іншого органу виконавчої влади, запобігання порушенням прав і законних інтересів підприємства, установи, організації, закріплені в Загальному положенні про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040 (далі - Загальне положення).

    Загальне положення регулює питання діяльності юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, урядового органу в системі міністерства та його територіальних (місцевих, регіональних) органів, місцевих державних адміністрацій (далі - орган виконавчої), а також підприємства, установи, організації (далі - підприємство).

     Дія Загального положення поширюється на діяльність юридичної служби державного господарського об'єднання.

  Види юридичної служби

     Юридична служба органу виконавчої влади, підприємства утворюється як самостійний структурний підрозділ, вид якого залежить від обсягу та складності правової роботи (департамент, управління, відділ, сектор). На підприємстві функції юридичної служби може виконувати юрисконсульт відповідної категорії.

     Необхідно звернути увагу, на те, що згідно з Загальним положення, юрисконсульт одноосібно здійснюватися правове обслуговування органу виконавчої влади не може.

Підпорядкування юридичної служби

      Юридична служба підпорядковується безпосередньо керівникові органу виконавчої влади, підприємства.

      Якими нормативно-правовими актами керується юридична служба у своїй діяльності?

     Юридична служба органу виконавчої влади, підприємства у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, а також іншими нормативно-правовими актами.

      З питань організації та проведення правової роботи юридична служба керується актами Мін'юсту.

Які основні завдання покладені на юридичну службу?

     Основним завданням юридичної служби є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів органом виконавчої влади, підприємством, їх керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків, а також представлення інтересів органу виконавчої влади, підприємства в судах.

Матеріально-технічні умови діяльності юридичної служби

     Відповідно до п. 16 Загального положення, орган виконавчої влади, підприємство зобов'язані створювати умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників юридичної служби, забезпечувати їх окремим приміщенням, телефонним та електронним зв'язком, сучасними комп'ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов'язків, нормативно-правовими актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз.

Участь юридичної служби у розроблені нормативно-правових актів органу виконавчої влади або підприємства

     Видання нормативно-правового акта, а також подання проекту такого акта органу виконавчої влади для його прийняття чи погодження без попереднього розгляду та погодження юридичною службою не допускається.

    Пропозиції юридичної служби щодо приведення нормативно-правових актів та інших документів органу виконавчої влади, а також актів підприємств, що належать до сфери його управління, у відповідність із законодавством є обов'язковими для розгляду керівником органу виконавчої влади, підприємства.

     У разі неврахування пропозицій юридичної служби або часткового їх врахування служба подає керівникові органу виконавчої влади, письмовий висновок до проекту акта.

Завдання, покладені на юридичну службу органу виконавчої влади

      Юридична служба органу виконавчої влади відповідно до покладених на неї завдань: http://just-bobr.at.ua/juridichna_sluzhba_organu_vik-vladi.pdf

Завдання, покладені на юридичну службу підприємства

     Юридична служба підприємства відповідно до покладених на неї завдань: http://just-bobr.at.ua/juridichna_sluzhba_zavdan.pdf

Яку правоосвітню діяльність мають здійснювати працівники юридичної служби?

      Юридична служба органу виконавчої влади:

     - організовує і проводить роботу, пов'язану з підвищенням кваліфікації працівників юридичної служби органу виконавчої влади та підприємства, що належить до сфери його управління, роз'яснює застосування законодавства, надає правові консультації з питань, що належать до компетенції органу виконавчої влади, а також за дорученням його керівника розглядає звернення громадян, звернення та запити народних депутатів України;

     - здійснює заходи, спрямовані на підвищення рівня правових знань працівників органу виконавчої влади.

     Юридична служба підприємства:

     - надає правову допомогу працівникам підприємства, які потребують соціального захисту;

     - організовує та проводить роботу, спрямовану на підвищення рівня правових знань працівників підприємства, роз'яснює практику застосування законодавства, надає консультації з правових питань.

     Покладення на юридичну службу обов'язків, що не належать або виходять за межі її компетенції, не допускається. Це є своєрідною гарантією того, що юристи зможуть займатися виключно правовою роботою і виконувати функції, покладені на них законодавством.

     Підвищення кваліфікації працівників юридичних служб

     Згідно п. 17 Загального положення, підвищення кваліфікації працівників юридичних служб органів виконавчої влади, підприємств організовує Міністерство юстиції України та його територіальні органи.

Які кваліфікаційні вимоги висунуто до працівників юридичної служби?

     На посаду керівника юридичної служби органу виконавчої влади, його заступника призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі та/або за фахом на керівних посадах в інших сферах не менш як п'ять років.

     На посаду головного спеціаліста юридичної служби органу виконавчої влади призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі на посаді не нижче провідного спеціаліста не менш як один рік або стажем роботи за фахом в інших сферах не менш як три роки.

     На посаду провідного спеціаліста юридичної служби органу виконавчої влади призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі на посаді не нижче спеціаліста II категорії не менш як один рік або стажем роботи за фахом в інших сферах не менш як два роки.

     На посаду керівника юридичної служби підприємства призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом не менш як три роки.

     Керівник юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади призначається на посаду на підставі висновку Мін'юсту.

     Керівники юридичних служб територіальних органів міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади призначаються на посаду за погодженням з керівниками юридичних служб відповідних міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

     У разі неналежного виконання керівником юридичної служби органу виконавчої влади, підприємства покладених на нього завдань Мін'юст та його територіальні органи порушують питання про притягнення його до відповідальності згідно із законодавством.

     У Загальному положенні кваліфікаційні вимоги щодо юрисконсульта підприємства не зазначені, у зв'язку з чим, на посаду юрисконсульта підприємства, може бути призначено особу з вищою юридичною освітою, або особу, яка навчається на останніх курсах юридичного факультету.

     Орган виконавчої влади, підприємство забезпечують подання Мін'юсту та його територіальним органам у встановлені ними строки інформації про наявність в їх структурі юридичної служби, її вид, склад працівників, їх фаховий та освітній рівень, потребу в юридичних кадрах.

     На виконання п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040  міністерствам, іншим центральним і місцевим органам виконавчої влади, державним підприємствам, установам та організаціям необхідно розробити та затвердити комплекс заходів, спрямованих на підвищення якості роботи юридичних служб, зокрема щодо проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів та їх ґрунтовного редакційного опрацювання. З питань організації та проведення правової роботи юридична служба керується актами Мін'юсту.

Форма входу
Пошук
Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz